Large TPCs for low-energy rare event detection

Cher(e)s Collègues, dear Colleagues (English version below),

Nous sommes heureux de vous annoncer que le 10ème Symposium on Large TPCs for Low-Energy Rare Events se tiendra :
du 15 au 17 décembre 2021 à l'Université de Paris, amphithéâtre Buffon, 15 rue Hélène Brion à Paris.

Comme lors des précédentes conférences de cette série, la physique et les détecteurs d'événements rares (matière noire, double désintégration bêta, interactions neutrinos, Axions) seront abordés.

Dans cette 10ème édition et pour célébrer le vingtième anniversaire du symposium, une session spéciale est prévue : nous aurons une rétrospective des deux dernières décennies de progrès et de découvertes.

L'inscription est gratuite mais obligatoire sur l'indico:

Il est prévu que la conférence se déroule en présentiel, dans le plus strict respect des règles sanitaires (pass sanitaires et masques obligatoires).
Les participants inscrits auront aussi la possibilité de suivre la conférence en ligne.

Bien cordialement,
I. Giomataris (Chair), P. Colas, T. Dafni, I. Irastorza, T. Patzak

**************************************************************************************************

Dear colleagues,

We are happy to announce that the 10th Symposium on Large TPCs for Low-Energy Rare Events will be held from 15th to 17th of December, 2021, at Université de Paris, Buffon auditorium, 15 rue Hélène Brion, Paris 13, France.
As in previous conferences of this series, Physics and Detectors for rare events (Dark Matter, double-beta decays, neutrino interactions, Axions) will be discussed.
In this 10th edition, to celebrate the twentieth anniversary of the symposium, a special session is foreseen: we will have a retrospective of the last two decades of progress and discoveries.
Registration is free of charge but mandatory on the website:

The conference is planned to be held in person, in the strictest respect of the sanitary rules. Registered participants will have the opportunity to follow the conference online.

Best regards,

I. Giomataris (Chair), P. Colas, T. Dafni, I. Irastorza, T. Patzak

Dates:

Mercredi, 15 décembre, 2021 - 09:30 to Vendredi, 17 décembre, 2021 - 17:00

Localisation / Location:

APC

Salle / Local:

Amphitêatre Buffon
  • Conférence

Equipe(s) organisatrice(s) / Organizing team(s):

• Particules

Yes Mail à apc_tous: